Vliegreis & Sanur! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Thomas & Ramona - WaarBenJij.nu Vliegreis & Sanur! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Thomas & Ramona - WaarBenJij.nu

Vliegreis & Sanur!

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Thomas & Ramona

04 April 2016 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal :)

Ons eerste verslag vanuit Indonesië! Her is hier nu 00:01 uur, het regent als een malle en we liggen met een jetlag gebroken op bed. Hahahah maar het is hier wel heel leuk en mooi en heeeel warm enzo. Overdag gemiddeld 33 graden en de zee is ook ongeveer zoiets dus is niet echt lekker afkoelen xD

Maargoed de vliegreis is goed verlopen, hadden geen mensen naast ons zitten wat het slapen ook wel iets makkelijker maakte. Gelijk bij binnenkomst kregen we een setje oordopjes, slaapmasker etc en een flesje water en nootjes (met knapperige tuinbonen, weiiiiird) Een uur later kwam al het diner (kip met aardappelpuree en groenten een een soort tiramisu, was lekker). En later op de avond nog een muffin en voor het ontbijt een omelet met worstjes en een croissant en yoghurt met fruit. Al met al niet slecht. We haden ons eigen schermpje waarop je films kon kijken en spelletjes kon doen, dus we hoefden onszelf niet te vervelen.

Om ongeveer 11 uur aangekomen in Jakarta, moesten we tot 13:45 wachten op het vliegtuig naar Bali. Deze vlucht duurde maar anderhalf uur maar we kregen alsnog te eten, deze keer pasta met rundvlees en een vreemde mangopudding.

En toen waren we eindelijk op Bali! Tassen waren er snel en toen buiten kennisgemaakt met onze reisleider Usman die zelf uit Lombok komt. Ook de medereizigers (20 maarliefst) allemaal de hand geschud en op naar de bus.

Het was ongeveer een halfuurtje naar het hotel en onderweg vertelde Usman wat over het land en zong hij het zelfverzonnen prachtlied 'welcome to my paradise'. Was niet zo slecht als het klinkt hahaha. Ons hotel heet Swastika Bungalow en is heeel mooi, zie foto's, en de kamer een halve balzaal met een veranda.

Zijn met de reisgenoten uit eten geweest, wat drankjes gedronken en toen lekker naar bed! Moesten weer vroeg op om te kijken naar een traditionele Barong-dans en we hebben ook twee belangrijke tempels bezocht, waar ik op dit tijdstip even de na van kwijt ben. Als lunch hebben we traditionele saoto ayam en nasi nogwattes gegeten. Daarna met de groep en Usman op het strand gegeten.

Morgen weer vroeg op, dan gaan we naar ons tweede bestemming: Lovina, in het noorden van Bali. Ongeveer 4 uur rijden en tussendoor stoppen we nog bij Tetebatu (geloof ik) daar is een tempel in het water met watervallen en oja, een vulkaan.

Zal morgen nog even wat meer vertellen over de bezochte tempels en de foto's plaatsen, want ik val half in slaap!

groetjes van ons :)